Vintersæson

Vi begynder i uge 37 og glæder os til at se jer.                                                       

Praktiske informationer:                                                                                   

Holdene starter fra uge 37. Bemærk forskellige træningssteder.

Kontingent børnehold, pensionisthold og stavgang 350,- kr.

Juniorholdet 750,- kr. incl. Dragt.

Alle voksenhold 450,- kr. - går du på flere voksenhold er der rabatordning.

Babymotorik 350,- kr. Jumping fitness 30,- kr. pr. gang.

Balancetræning 150,- kr. for 10 gange.

Find dit hold og prøv til og med uge 39.

Inden du møder til træning i uge 40, SKAL du være tilmeldt og have betalt dit kontingent,

da der KUN er træning for dem som står på holdlisterne. :

Du kan tilmelde og betale dig via  VHG´s Selvbetjeningssystem.

Ved problemer med indbetaling kontakt Marianne Hoffmann på 21758003.

Opvisning d. 28.3.2020,

Udgift til dragt/bluse kan blive opkrævet, dog max 400,- kr.

Følg også VHG Gymnastik på Facebook :

https://www.facebook.com/VHG-Vallekilde-Hørve-Gymnastikforening-187095754638564/

Evt. spørgsmål vedr. gymnastikken kontakt Inga Juul 59656435 / mail inga@v-h-g.dk

 

 

HOLD - BESKRIVELSE - TRÆNINGSDAG - TID - STED OG TRÆNERE. : 

NYT I VHG - Bevægelse for børn med særlige behov. Søndag i ulige uger kl. 11.00-12.00 i salen.

Sammen med Sport for Brains har vi oprettet et gymnastik- og bevægelseshold for børn og unge med CP, eller andre funktionsnedsættelser, hvor det at hygge sig, være fysisk aktiv, lege, spille, hoppe, rulle osv. er i centrum.

 

0 - 1½ år – Baby motorik og bevægelse på følgende Lørdage kl. 9.00 - 9.45 i salen - Dorthe og Majbritt.

31/8 – 7/9 – 5/10 – 2/11 – 18/1 – 1/2 – 14/3 + 28/3 (opvisning)

Vi udfordrer de 3 primære sanser: labyrint-, føle- og kinæstetiskesans.

1½ - 3 år. Forældre /barnhold - Mandag kl. 16.00 - 16.50 i salen -   Inga, Caroline og Marikka.

Vi laver motorisk træning, synger, arbejder med bolde og har redskabsbaner.

Det er en rigtig god måde at være sammen med andre forældre og jævnaldrende børn.

I skal være i tøj, det er til at bevæge sig i.

Vi glæder os til at se jer.                                                    

3 - 5 år - Krudtuglerne - Torsdag kl. 16.15 - 17.00 i salen - Nadia, Helle, Emilia og Camille.

Vi ser frem til en sæson fyldt med sang, tempo og leg. Vi skal sørge for at styrke vores labyrint sanser, og hvordan kan man gøre det sjovest? I leg selvfølgelig...
Så der skal tumles og der skal hygges, vi skal lære at hoppe, slå kolbøtter selv. Kom glad:-)

5 år - 0 kl. Minispring - Mandag kl. 17.00 - 18.00 i salen - Cilie, Nathali, Laura, Caroline og Rebecca.

På minispring vil der hver gang være forskellige baner, hvor vi øver de forskellige færdigheder inden for gymnastik.

1 - 2 kl. Mixspring - Mandag kl. 17.00 - 18.00 i hal 2 - Thomas N. Stine, Emma, Nanna og Freja.

Vi er et hold der skal have det sjovt med at lære at springe, og have det sjovt med gymnastikken. Det er et hold for alle og for alle niveauer, så kom og vær med.

 

1 – 4 kl. rytme - Onsdag fra klokken 16.30 – 17.30 i salen -  Gabriella.

Jeg tager udgangspunkt i det grundlæggende inden for rytmegymnastikken. Jeg vil gerne have det sjovt sammen med pigerne, samtidig med at vi lærer noget. Jeg starter altid træningen med en opvarmning, og derefter lærer jeg pigerne de serier, som jeg har forberedt. Vi fortrækker at forældrene ikke er i gymnastiksalen mens vi træner, da vi ved at børnene kan og tør mere uden deres forældre kigger på.
Medbring tøj som man kan bevæge sig i og gerne en drikkedunk.

Jeg glæder mig til at se jer!                                                                                                                

3 - 5 kl. Mixspring - Tirsdag kl. 16.30-18.00 i hal 2 - Thomas J, Majken, Mikkel og Ándre.

På mixspring arbejder vi med trampolin, protrack og redskaber. Både plint, hest og springbræt. Fokus vil være på teknik og på at have det sjovt sammen som hold med udgangspunkt i hvad du kan. Der vil også være lidt rytme og enkelte acro øvelser.

Det er vigtigt, at man som gymnast på det her hold har lyst til at have det sjovt med hinanden, men også at lære noget. Hvis holdet er stort nok, vil der være weekendtræning med overnatning

Vi glæder os til at møde jer alle.                                        

6 kl. - 18 år Juniorholdet - Torsdag KL. 16.15-17.45 i hal 2 - David, Mikkel, Elliot, Christine og Thomas J.

På juniorholdet skal vi arbejde med minitrampolin, pro-track og redskaber. Både plint, hest og springbræt. Fokus vil være på teknik og på at have det sjovt sammen som hold med udgangspunkt i hvad du kan. Vi træner både grund- og videregående spring.Der er plads til alle!Hvis holdet er stort nok, vil der være weekendtræning med overnatning.

Jumping Fitness - Onsdag kl. 19.30 - 21.00 i salen - Dikte.

Jumping Fitness en ny og anderledes træningsform, hvor man hopper og laver forskellige øvelser i varieret tempo på hver sin trampolin. Det gøres til både nyt, gammel og tempofuld musik og giver en skøn energi til kroppen. Jumping fitness er for alle der har modet til at stille sig op på trampolinen, da det er en individuel sport, hvor man kan variere tempoet efter egen form og styrke. Derfor har vi både plads til unge og gamle.

En træning vil typisk bestå af først og fremmest Jumping, men også styrke og udstræk, hvilket er et godt fundament for en bedre form, eller for at tabe sig. Derudover er der tilmelding fra gang til gang, hvilket giver en let og ikke bindende mulighed for at bevæge sig når man har både lyst men også tid. Så hvis du er frisk og klar på en ny og udfordrende måde at dyrke motion på, så kom og se om Jumping fitness er noget for dig. 

       

Move your body - Onsdag kl. 18.30-19.30 i salen -  Joyce og Lene.

Har du lyst til at røre dig til god musik, så meld dig til ''move your body''.

Her laver vi en skøn kombination af forskellige fitnessformer som aerobic, step og styrketræning. 

Alle er velkomne, og alle kan være med. 

Husk håndklæde.                                                                                                                                 

                                                                                   

Rigtige Mænd - 18 år og opefter - Torsdag 20.00 - 22.00 i hal 2 - Stefan.

Rigtige Mænd er holdet hvor alt er som det plejer og altid har været, men samtidig med en enorm uforudsigelighed og spontanitet. Der er mere end 30 år mellem yngste og ældste mand og det til trods har vi et fantastisk sammenhold.

Vi springer mere eller mindre frit på hver vores niveau. Om du vil blive bedre springende eller målet bare er et par timers hygge og motion med de gladeste drenge, er det holdet for dig.

Vi spiller bold, springer, hygger og sveder sammen. Men først og fremmest har vi det sjovt. For det er det gymnastik handler om.

Gymnastik som træning - Mandag kl. 18.00- 19.15 i salen - Gitte.

Dette er holdet for voksne kvinder og mænd, som gerne vil dyrke motion i fællesskab med andre. Det gælder om at holde kroppen ved lige.

Til ”Gymnastik som træning” arbejder med grundgymnastik, bevægelighed, smidighed, udholdenhed, koordination, styrke og balanceevne i forskellige træningsformer. Det handler om bevægelsesglæde, musik der passer til bevægelserne, sved på panden og hyggeligt socialt fællesskab. Kom og vær med. Det kræver ikke på forhånd gymnastikmæssige færdigheder for at kunne deltage. Vi fortsætter i april måned.

Vel mødt                                                                                                                                                               

Træn for livet - Onsdag kl. 15.15 - 16.30 Alle der vil dyrke motion uanset niveau -  Kirsten.

Deltagerne mødes ved sideindgangen til Fritidscentret kl. 15.15. Så går vi på stadion i 20 minutter.

Dernæst går vi ind i gymnastiksalen og træner styrke – bevægelighed og balance.

Påklædning: Tøj afhængig af vejret til traveturen, skiftesko og behageligt tøj til den øvrige træning.

Træningen er for

  • Dig som ikke plejer at dyrke motion
  • Dig som gerne vil have mere energi
  • Dig som synes at de øvrige hold måske er for stor en udfordring

    Vi ses!                                                                                                                         

Stavgang - Tirsdag kl. 10.00 – 11.00 Mødested p-pladsen ved hallen -  Astrid.

Fra marts til november er der stavgang på banen.

Her øver vi de forskellige stavgangsteknikker og får pulsen op.

Vi tager på skovtur første tirsdag i hver måned.

Medbring stave og husk vand.  

                                                                                                                                

Yoga, langsom - Mandage 16.15 - 17.45 Aula på Hørve Skole - Neel.

Holdet er for dig der har brug for langsomme og til dels individuelle hensyntagende øvelser.

For eksempel træt ryg eller arme, generelt slid i kroppen eller genoptræning, styrkelse efter fødsel.

På holdet arbejder du med udgangspunkt i dit åndedræt at bevæge, strække, løsne og styrke din krop.

Medbring gerne et tæppe.

Yoga almindelig - Mandage 18.00- 19.30 på Hørve skole - Neel.

Autentisk Yoga hvor du arbejder med din krop, din opmærksomhed, og opbygger energi og indre ro.

Vi arbejder med: varierede programmer, klassiske yogastillinger, åndedrætsøvelser, koncentration og opmærksomhedsøvelser.

Hver time afsluttes med afspænding

Medbring gerne et tæppe.        

                                                                                                                                     

Pensionistholdet + 60 år - Onsdag kl. 14.30 - 15.30 i salen - Hans, Lis og Inga.

Kom og vær med til en times god gymnastik for hele kroppen.

Hans varmer os op med god grundtræning. Alle deltager så godt de kan. Derefter tager Lis eller Inga over med lidt sjov med redskaber, dans mm. Efter gymnastikken går vi i cafeteriaet og nyder 3. halvleg sammen m. lidt kaffe og sang.

Balancetræning for ældre medborgere både mænd og kvinder  - Mandag kl. 10.30- 11.00 i salen - Kirsten og Irene.

Træningen er i alt 10 gange. Vi starter i uge 37 - 47 og begynder på et nyt hold i uge 3– 13.

Går du usikkert, kan du få hjælp til mere sikker gang. På et lille hold på max 12 træner vi balance og styrke i fod- og knæled.

Der tages individuelle hensyn.